Eventingwedstrijd organiseren
Bij het organiseren van een eventingwedstrijd komt veel kijken. Op deze pagina vind je handige informatie, verschillende formulieren en instructies.
Voor het organiseren van eventingwedstrijden hebben we verschillende instructies opgesteld. Deze zijn bedoeld als handvatten. Zo hebben we o.a. een algemene uitleg voor het organiseren van eventingwedstrijden, een briefing voor hinderniscontroleurs, een protocol voor de centrale post en instructies voor de veterinaire keuring. Je vind deze documenten in de lijst met "Handige documenten" op deze pagina.
Ook vind je hier informatie over de kalenderprocedure.
Ieder jaar verstuurt de KNHS rond oktober een mail naar alle organisaties die in het afgelopen jaar een eventingwedstrijd hebben georganiseerd. Hierin wordt aangegeven dat er wedstrijden kunnen worden aangemaakt in Mijn KNHS.
Het proces ziet er als volgt uit:
- De wedstrijd wordt aangemaakt in Mijn KNHS. Bij het aanmaken van de wedstrijd wordt er vast de keuze gemaakt welke planrubrieken/klassen men wil uitschrijven tijdens de wedstrijd.
- De wedstrijd wordt ingediend, zodat de status van de wedstrijd ‘in aanvraag regio’ terecht komt.
- De KNHS maakt een overzicht van alle aangevraagde wedstrijden en stuurt deze kalender rond, zodat er nog onderling gesproken kan worden met elkaar voor eventuele veranderingen van data en/of klassen.
- In december wordt de kalender vastgesteld op de jaarlijkse kalendervergadering in Ermelo. Na deze vaststelling zet de KNHS alle wedstrijden in concept en kan de wedstrijdorganisatie de wedstrijdrubrieken aanmaken en de wedstrijd indienen ter goedkeuring, zodat de ruiters zich kunnen inschrijven.
Ga voor functie-specifieke informatie en documenten naar de pagina met alle informatie voor Eventing officials.